Het team van Pico Bello.
Het team van Pico Bello. Foto: Adri van der Laan

Kwart eeuw Pico Bello haarmode

Algemeen 633 keer gelezen

OUDE-TONGE – Op 1 maart 1993 nam de toen 25-jarige Pamela Edelbloedt-Wagemans de kapperszaak over van haar werkgever. Een grote stap voor de jonge onderneemster, maar wel een waar ze nooit een dag spijt van heeft gehad. Nu, 25 jaar later, werkt ze nog steeds met veel plezier in haar zaak en met haar team. "Altijd up to date blijven", is het motto van Pamela. "Zeker in deze tijd, waarin de concurrentie steeds verder toeneemt, is het belangrijk om je te blijven onderscheiden. En dat doen we dus ook".

Door Mirjam Terhoeve

Pamela begon haar kapperszaak op de Kaai in Oude-Tonge. "Vijftien jaar geleden zijn we verhuisd naar ons huidige karakteristieke pand aan de Nieuwstraat 7", vertelt ze. "Ik was meteen verliefd op dit pand en vind het nog steeds geweldig om hier elke dag te zijn. Ik heb mijn baan gelukkig ook altijd heel goed kunnen combineren met mijn gezin. Daar ben ik erg dankbaar voor".

Compleet pakket

"Mijn voormalige collega's Esther en Geralda kwamen meteen na de start bij mij in dienst en die zijn er nog steeds", gaat ze verder. "Iets later kwamen Wilma, Samantha en Joyce erbij. Ook zij draaien ondertussen al heel wat jaartjes mee. Wij vormen echt een team, dat helemaal op elkaar is ingespeeld. Zonder hen zou dit 25-jarig jubileum niet mogelijk zijn geweest. Daarnaast kunnen we regelmatig rekenen op de steun van een stagiaire, omdat we een officieel erkend leerbedrijf zijn.
In de loop der jaren hebben we allemaal vele cursussen gevolgd en aan wedstrijden meegedaan om goed op de hoogte te blijven van de laatste haarmodelijnen, de snijtechnieken, de nieuwste modekleuren, enzovoort. Zowel voor dames, heren, bruidjes en kinderen. Wij verzorgen het gehele pakket. Zo hebben we bijvoorbeeld laatst nog de barbieropleiding gevolgd voor de heren. Dat was weer even helemaal terug naar de roots van het vak. Erg leuk en leerzaam. Alle heren kunnen dus met een gerust hart bij ons terecht voor strakke kapsels en perfect getrimde baarden'.

Nieuwe weg

Pamela beaamt dat er veel concurrentie is in het kappersvak. "Daarom is het heel belangrijk om je te blijven onderscheiden. Dat is ook de reden waarom we afgelopen najaar een compleet nieuwe weg zijn ingeslagen en gekozen hebben voor het ambassadeurschap van Keune Nederland. Om dit te mogen worden, zijn wij allemaal opnieuw opgeleid tot 'master'. Het was behoorlijk intensief, maar we zijn weer helemaal klaar voor de toekomst op het gebied van knippen, stijlen en verzorgen. Keune is een gerenommeerd merk op basis van natuurlijke ingrediënten en parabenen en is sufaatvrij. Erg leuk is de app die daarbij hoort. Klanten kunnen hierop allerlei tips en adviezen vinden en op de hoogte blijven van de nieuwste haarkleuren. Ieder seizoen komen er zes unieke kleuren uit. Dus het is zeker de moeite waard om eens langs te komen".
Pamela hoopt nog heel lang door te kunnen gaan. "Het werkt gewoon verslavend, vermoed ik, of ik ben gewoon een workaholic, ik weet het niet", zegt ze tot slot. "In ieder geval hoop ik, samen met mijn gezellige team, nog vele mooie kapsels te creëren en geïnspireerd te blijven voor onze trouwe en voor nieuwe klanten."
In verband met het jubileum zijn er in de maand maart diverse acties, waarbij klanten leuke prijzen kunnen winnen, zoals korting op behandelingen en op Keune producten. Meer informatie is te vinden op www.dekappervanoudetonge.nl of www.pico-bello-haarmode.nl.

Uit de krant