Afbeelding
Op de foto van links naar rechts: Jan Verhage, Fleur Felsbourg, Jan Peter Robijn, Dammis Vroegindeweij, Bram Cornelissen.

Adviesgroep De Vogel nieuwe hoofdsponsor van GO-Classic

Algemeen 803 keer gelezen

MIDDELHARNIS - De wielertocht GO-Classic is een begrip op Goeree-Overflakkee. Het succesvolle evenement trekt ieder jaar veel deelnemers. Dit jaar vindt de negende editie van de GO-Classic plaats. Mét een nieuwe hoofdsponsor: Adviesgroep De Vogel uit Ouddorp en Middelharnis. De samenwerking tussen de partijen werd woensdag 16 maart bekrachtigd met een officieel moment.

Jan Peter Robijn, directeur van Adviesgroep De Vogel, vertelt dat het bedrijf al een aantal jaren betrokken is bij GO-Classic. “Toen de vraag voor het hoofdsponsorschap kwam, waren we dan ook al vrij snel enthousiast. Als lokale onderneming werken we veel samen met andere bedrijven, stichtingen en verenigingen. We vinden het belangrijk sportieve en gezonde evenementen in de regio te stimuleren. De GO-Classic sluit goed aan bij ons eigen initiatief Fitr, waarmee we klanten, ondernemers en medewerkers van bedrijven in beweging willen brengen om te werken aan gezondheid. Dit doen wij door bijvoorbeeld bewegen te belonen met kortingen en cadeaubonnen. Het is mooi om dit programma nu ook aan de GO-Classic te verbinden.”

De organisatie van de GO-Classic is in handen van de stichting GO-Classic, die deel uitmaakt van de Rotaryclub Goeree-Overflakkee. “De totale opbrengst van het evenement gaat naar lokale, nationale en zelfs internationale doelen”, legt voorzitter Jan Verhage uit. “De stichting GO-Classic is vanaf de eerste editie van de GO-Classic lid van de NTFU. Daardoor kunnen we veel mensen bereiken, maar gaan we ook voor de hoogste kwaliteit. De NFTU hanteert namelijk een kwaliteitssysteem, waardoor elke tocht aan bepaalde basiseisen moet voldoen. De GO-Classic voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen en heeft van de acht edities zeven keer de kwalificatie Extra Goed Geregeld gekregen. Van de 2500 toertochten heeft slechts 2% deze ranking.” Aan de GO-Classic doen jaarlijks zo’n 1000 tot 1200 renners uit heel Nederland mee. 

“We zijn keiblij met onze nieuwe hoofdsponsor”, zegt Verhage. “Adviesgroep De Vogel is lokaal actief en de beste in zijn soort. Niet voor niets won het bedrijf vorig jaar de landelijke finale van de VVP Advies Awards voor het beste financieel advieskantoor van Nederland.” Ook Robijn verheugt zich in de samenwerking. “Adviesgroep De Vogel en GO-Classic vinden elkaar in ambitie en kwaliteit. Dit is een mooi moment om samen naar buiten te treden. In aanloop naar de GO-Classic van dit jaar zullen we zeker ook gezamenlijke activiteiten organiseren.” Om het bijzondere moment van deze middag zichtbaar vast te leggen, gaan beide partijen samen op de foto. Een plaatje dat volgens Robijn gezien mag worden als “het geboortekaartje van de samenwerking”. 

De GO-Classic van dit jaar vindt plaats op 10 september. Inschrijven is mogelijk vanaf 1 mei via de website www.go-classic.nl. Daar is ook alle verdere informatie over de wielertocht te vinden.

Uit de krant