Afbeelding

Doe mee, doe goed Een impuls voor lokale winkeliers, horeca en een lokaal goed doel!

Algemeen 202 keer gelezen

GOEREE-OVERFLAKKEE - Het coronavirus vraagt en eist veel van iedereen. Ook voor de lokale detailhandel en horeca zijn het pittige tijden. Een moeilijke tijd dwingt tot extra creativiteit. FOGO, Paulina.nu en Eilandmarketing Goeree-Overflakkee slaan de handen ineen en komen in actie met een gezamenlijk initiatief: de DoeGoed actie.

De DoeGoed Actie is in het leven geroepen om enerzijds de lokale winkeliers en horeca een impuls te geven en anderzijds financieel bij te dragen aan een lokale zorgbestemming die dat hard kan gebruiken.

DoeGoedbon

Deze maand kan van tientallen winkels en horecazaken op het eiland via www.eilandshoppen.nl een cadeaubon oftewel DoeGoedbon worden gekocht. Leuk om zelf te kopen of als cadeau voor een ander, voor moederdag bijvoorbeeld. Met deze actie kan iedereen op Goeree-Overflakkee zijn/haar favoriete winkel of horecazaak helpen én het goede doel steunen. Want van het aankoopbedrag, doneert de ondernemer rechtstreeks 10% aan het goede doel terwijl de koper zelf het volledig bedrag kan besteden! De cadeaubon is al verkrijgbaar vanaf € 5 en is een jaar geldig.

Eilandshoppen.nl

Op www.eilandshoppen.nl staat een overzicht van de winkels en horecazaken waarvan een DoeGoedbon gekocht kan worden. De cadeaubon wordt online gekocht en vervolgens per e-mail verstuurd. De bon kan in geprinte vorm of aantoonbaar op een mobile device worden verzilverd.

Supporter

Ook veel ondernemers op het eiland steunen deze DoeGoed actie. Door direct financieel bij te dragen of door bijvoorbeeld cadeaubonnen voor hun medewerkers aan te schaffen. Om ook hen in deze tijden een hart onder de riem te steken. Een overzicht van al deze supporters is vinden op www.eilandshoppen.nl

Goed doel

In de eerste week van juni maakt Paulina.nu bekend welk lokaal Goed doel een cheque tegemoet kan zien. Ook wordt dan de hoogte van het verzamelde bedrag bekend gemaakt.

De DoeGoedactie is in korte tijd gerealiseerd door Eilandmarketing, Xsarus en DINK.

Uit de krant