Logo eilandennieuws.nl
Foto:

Reclameborden in dialect zo populair dat ze worden gestolen

GOEREE-OVERFLAKKEE – 'We wâereke', 'Vollan gortig' en 'We benne mereakels'. Dat zijn drie van de Flakkeese uitspraken die te zien zijn op straatborden. Het is een actie van WebNL die met de campagne in dialect nieuw personeel wil werven. De actie is een succes, de borden zijn zo populair dat ze worden gestolen. En daar is het Stellendamse bedrijf stiekem 'Stik Groas' op.

Door Martijn de Bonte

HR medewerker Elise van Soest van WebNL vertelt over de motivatie voor de Flakkeese campagne: "Het dialect is echt iets van het eiland. We schamen ons er soms voor maar vinden het tegelijk ook mooi. Door de humor van een paar bijzondere 'Flakkeesche' uitspraken te combineren met iets actueels als emoticons, roepen we herkenning op bij de doelgroep. Mensen denken 'Huh' staat dat daar echt?!' Dat er nu al een aantal borden 'gejat' zijn is triest, maar het is wel een kracht van de campagne. We kennen dat van de merken Benneton en H&M. Daar benne we Stik Groas op!"

De borden zijn te zien op heel Goeree-Overflakkee. Bij het creatieve, online bureau werken professionals uit de driehoek Breda, Middelburg en Rotterdam. Elise van Soest: "Dat vinden we mooi, maar we willen ook graag de lokale specialisten in ons team. Toch merken we dat de campagne, met name de video, ook buiten Goeree-Overflakkee werkt, mensen zijn nieuwsgierig in wie wij zijn en wat we doen, mede door het dialect."

De campagne is niet alleen populair, maar ook effectief. Op de eerste dag dat de borden op het eiland stonden, kwamen er direct al 10 sollicitaties binnen. Elise van Soest: "We merken dat de campagne aansluit bij de lokale doelgroep en dat de sollicitanten ook creativiteit gebruiken in hun sollicitatie."

Bij de campagne hoort ook een video, waarin alle Flakkeese uitspraken voorbij komen. Kijk voor meer informatie en het filmpje op www.werkenbijwebnl.nl.

Meer berichten