Afbeelding
ingezonden mededeling

Naamsbekendheid genereren met promotieartikelen

Zakelijk Zakelijk nieuws 398 keer gelezen

Naamsbekendheid genereren is belangrijk voor elke startup. Je wil dat de mensen weten wie je bent en waar je voor staat. Maar ze komen niet zomaar op je website terecht bijvoorbeeld. Daarom kun je gebruik maken van promotieartikelen om naamsbekendheid te genereren. Wat dacht je bijvoorbeeld van een gepersonaliseerde handdoek met opdruk? Dat werkt goed als je naamsbekendheid wilt genereren als sportschool of sauna bijvoorbeeld. Of überhaupt als aanbieder van sporten. Dat is slechts een voorbeeld van de mogelijkheden voor promotieartikelen. Het werkt namelijk voor ieder bedrijf in iedere sector goed om deze in te zetten voor naamsbekendheid.

Waarom promotieartikelen?

Promotieartikelen werken goed, omdat de naam van je bedrijf of organisatie gezien wordt. Een deel daarvan is zelfs onbewust voor de consument. Als bijvoorbeeld meerdere mensen in een bepaalde groep promotie shirts dragen, zien anderen dat en beginnen zich af te vragen wat het is. Dan gaan ze naar jouw bedrijf of organisatie op zoek! Zo zorg je voor naamsbekendheid, maar zo zorg je ook dat je gevonden wordt door potentiële klanten of cliënten bijvoorbeeld. Het is maar net wat jij nodig hebt voor je bedrijf. Zo’n groep kan bijvoorbeeld mensen in een klas of op een evenement zijn.

Wat zijn de mogelijkheden?

Er zijn allerlei mogelijkheden met promotieartikelen. Het idee is dat je een product pakt en je hier jouw bedrijfsnaam of logo of allebei op laat plaatsen. Je kunt aan allerlei artikelen denken, groot en klein. Zo kunnen het petten zijn of shirts, maar ook stickers of sleutelhangers. Promotieartikelen zijn er echt in talloze vormen en maten. Het is aan jou wat je er precies uit wil halen. Als je alleen een logo gebruikt, is het voor de naamsbekendheid wel van belang dat dit leesbaar is. Anders kun je er beter voor kiezen om ook de naam van je bedrijf erbij te laten plaatsen.

Handdoeken met opdruk

Een voorbeeld van promotieartikelen is een handdoek met opdruk. Een handdoek als promotieartikel werkt natuurlijk niet voor ieder bedrijf en iedere sector. Als je een bedrijf hebt dat bijvoorbeeld coaching of advies levert aan corporaties, sla je met een handdoek met opdruk de plank volledig mis. Een handdoek met opdruk werkt goed in sectoren van sport, zwembaden en sauna’s. Daar heb je tenslotte een handdoek nodig. Dan is het bieden van een handdoek met opdruk een mooie kans. Je genereert bijvoorbeeld naamsbekendheid in andere gelegenheden die dezelfde mogelijkheden aanbieden. Precies de mensen die je moet hebben voor succes.

Promotie shirts

Een meer algemene manier voor het inzetten van promotieartikelen is door middel van promotie shirts. Met name op evenementen kunnen shirts goed gebruikt worden. Promotie shirts maken je herkenbaar binnen je bedrijf, maar daarbuiten werken ze goed voor naamsbekendheid. Je kent vast het gevoel van iemand met een basic shirt zien en dat je je daarbij afvraagt wat er nu eigenlijk op het shirt staat. Er is dus al nieuwsgierigheid voordat mensen je logo kunnen zien of bedrijfsnaam kunnen lezen wanneer je kiest voor promotie shirts.

En meer

Er zijn veel meer mogelijkheden voor promotieartikelen. Zo kun je stickers, usb-sticks of sleutelhangers veel gemakkelijker verspreiden onder een breed publiek dan handdoeken of shirts. Bovendien zijn handdoeken en shirts heel erg afhankelijk van mensen. Stickers kun je overal zien. Dit is slechts een greep uit de mogelijkheden. Er zijn nog meer attributen die je kunt inzetten als promotieartikelen door je logo en/of bedrijfsnaam erop te laten plaatsen. Van kleding tot kantoorartikelen. Ze kunnen allemaal bijdragen aan de naamsbekendheid voor jouw bedrijf.

Zorg dat het product past bij jouw bedrijf of organisatie

Het is daarbij wel belangrijk dat je kiest voor een product dat past bij jouw bedrijf of organisatie. Zoals een handdoek gebruikt wordt in een sportschool bijvoorbeeld. Stickers zijn natuurlijk iets meer universeel in te zetten. Maar promotieartikelen in grote oplagen zijn vaak een investering. Het zou zonde zijn als je kiest voor iets met pen en papier als jouw bedrijf juist heel digitaal werkt bijvoorbeeld. Hoe relevanter je promotieartikel voor je bedrijf of organisatie, hoe beter het werkt voor naamsbekendheid.

Uitdelen van promotieartikelen

Denk ook aan het uitdelen van je promotieartikelen. Ga je voor grotere dingen, zorg dan dat je deze verspreidt waar mensen ze ook mee kunnen nemen. Voor kleinere promotieartikelen hebben de meeste mensen wel ruimte, ongeacht waar ze zijn. Je kunt er ook voor kiezen om promotieartikelen op te sturen naar bedrijven om naamsbekendheid te genereren. Dan hoeft niemand iets mee te nemen vanaf een evenement of iets. Hoe dan ook, zorg dat je promotieartikelen passen bij je bedrijf en dat het niet onhandig is om mee te nemen wanneer je ze uitdeelt. Zo werken de artikelen het meest succesvol.

Uit de krant