Ondertekening samenwerkingsovereenkomst tussen Oost West Wonen en hoofdaannemers Huysmeesters en Coen Hagedoorn Bouwgroep. (Foto: Wim van Vossen)
Ondertekening samenwerkingsovereenkomst tussen Oost West Wonen en hoofdaannemers Huysmeesters en Coen Hagedoorn Bouwgroep. (Foto: Wim van Vossen)

Twee hoofdaannemers aangesteld voor service en onderhoud bij Oost West Wonen

Algemeen 1.520 keer gelezen

MIDDELHARNIS - Afgelopen week is de samenwerkingsovereenkomst getekend tussen Oost West Wonen en twee bouwkundige hoofdaannemers voor reparatie, mutatie en vraaggestuurd onderhoud aan de huurwoningen. 

“De twee zorgvuldig gekozen hoofdaannemers die deze rol met ingang van januari 2024 op zich nemen, zijn Coen Hagedoorn Bouwgroep en Huysmeesters”, aldus de woningcorporatie. “Om een optimale service te kunnen bieden, worden de twee hoofdaannemers verdeeld over Goeree-Overflakkee. Het westelijke gedeelte, van Sommelsdijk tot en met Ouddorp, valt onder de verantwoordelijkheid van Coen Hagedoorn. Het oostelijke deel, van Middelharnis tot en met Ooltgensplaat, wordt bediend door Huysmeesters.”

Vanaf 1 januari 2024 worden alle opdrachten aan de twee bouwkundige hoofdaannemers verstrekt, aldus Oost West Wonen. Om deze overgang soepel te laten verlopen, start Oost West Wonen per december met het toewijzen van de eerste opdrachten aan deze partijen. 

“Als woningcorporatie werkten wij tot nu toe samen met kleine en middelgrote aannemers voor de uitvoering van service en onderhoud aan de woningen”, vertelt Arie Westdijk, coördinator onderhoud bij Oost West Wonen. “Het aansturen van veel verschillende aannemers en installateurs bracht de nodige uitdagingen met zich mee. Daardoor hebben we na uitgebreid overleg met de huidige aannemers besloten te gaan werken met een selectie van twee bouwkundige aannemers.”

De geselecteerde aannemers zijn specifiek afgestemd op de behoeften van de woningcorporatie op het gebied van klantgerichtheid, samenwerking en kwaliteit van onderhoud. Dit stelt Oost West Wonen in staat om snellere en betere afspraken te maken, waardoor de communicatie over onderhoud met huurders efficiënter verloopt en ze beter kunnen inspelen op behoeften.

Uit de krant